30 Aralık 2013 Pazartesi

Düğün Dernek - bir küçük film eleştirisi

Bir Pazar günü eğer hava kapalı ve soğuksa, yapılabilecek en iyi aktivite sinemaya gitmektir. Bizde öyle karar verdik ve eve yakın olsun, az yürüyelim, az hareket edelim, kış günü enerjimizi harcamayalım diye eve en yakın sinemada karar kıldık :) Film olarakta vizyona girmeden, daha Gala gününden itibaren yere göğe konamayan "Düğün Dernek" filmini seçtik.



İlk bu film ile ilgili yorumu, galasına giden, sabah programlarından birinde ki sunuculardan duymuştum. "İlk 20 dk pek bir şey olmuyor, sıkıcı bile denebilir, ama sonra filmin sonuna kadar çenelerimize ağrı girene kadar güldük" demişlerdi.

Sonra giden birçok insandan, televizyonlarda ki yorumlardan da benzer şeyleri duyunca merak ediyorsun tabi…Peki sonuç benim için ne oldu? :


  1. Ben yerlere yata yata gülemedim, arada gülümsedim, bir iki yerde güldüm. Ben de çoğunluğa karşı uyumsuzluk mu var soruları dolaştı kafamda
  2. Anladım ki şu an Türk insanı, itici tiplemeler, bol küfürlere yerlere yatarak gülüyor, Recep İvedik tarzı, bu bana uymuyor
  3. Geçenlerde bir TV kanalında ki sohbetinde, yazar Ahmet Ümit demişti ki, "satması garanti konular vardır, aşk gibi, mistik konular gibi, ama gidip bunlardan yazarsam kendime ihanet ederim", bu film de sinema sektöründe gişe yapması garanti öğeler kullanılmış gibi hissettirdi, bknz madde 2
  4. Benden iyi sinema eleştirmeni olabilir, hani onların güzel dedikleri gişede iş yapmaz, kötü dediklerine bayılırız ya, o hesap :))
  5. Abartının abartısına gülemiyorum
  6. Madem sadece İstanbul'da 3 milyon Sivaslı var, filmde 3 milyon gişe yapmış şimdiye kadar, ee filmde Sivas'ta geçiyor, acaba hemşerileri filmi ne kadar desteklemişlerdir diye bir hesap yapmadan edemedim
  7. Filmde çok beğendiğim, oyunculuğuna hayran olduğum bir isim oldu. Devrim Yakut, anneyi oynayan kişi. Daha önce birçok yerde seyretmiştik ama bence bu film parladığı yerdir. Bravo!!
  8. O filmin çok ünlü şarkısını bekledim, bekledim, filmin bitiminde yazılar  sırasında geçti, şaşırdım ben filmin içinde bir yerlerde çıkacak sanıyordum
  9. Ha bir de önden çok fazla iyi yorum duymak beklentiyi de arttırıyor olabilir, belki benim durumum budur :)
Film öyle bir bitti ki, devam eder gibi, eh bu gişe ile de ikincisi çekilir, ama sanırım ben gitmem


İyi seyirler gitmeyenlere
Bol kazançlar emeği geçenlere

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder