2 Aralık 2013 Pazartesi

Gece Yarısı Çocukları

Tam gece yarısı doğduğundan hangi günü doğum günü olarak kutlayacağı konusunda kararsız kalan tüm insanlar gibi ben de bu durumdan mustarip olabilirdim. Ama Nüfus İdaresi bu duruma benim için bir çare bulmuş, ne mutlu bana, bir "acaba" eksildi hayatımdan.

Ben bir yaz gece yarısı doğmuşum, 12:30 gibi. Ee bu durumda ayın 2'si doğumgünüm değil mi? Hiçte öyle değilmiş. Sayın nüfus memuru annemlerin evlilik cüzdanlarına şöyle bir not düşmüş; "Yaz saati uygulaması olduğundan esas doğum saati 11:30'dur". Heyyoo ben nüfusumda 2'si olsa da ayın 1'inde doğmuş bir çocuğum. Nüfus memuru amca veya teyze öyle dedi. Bizim de işimize geldi doğrusu, neden mi, annemlerin evlilik yıldönümüde ayın biri, ne hoş bir tesadüf değil mi…


Hem ayrıca ayın biri mi, ikisi mi davası çok önemli, yok efendim yükselen burcunuza bakacaksınız, hesap yapacaksınız, hangisini dikkate almak lazım, çok büyük sorun :)

Pembe kafa kağıdında ne yazarsa yazsın, ben hep ayın 1'inde kutladım, tebrikleri hep öyle kabul ettim. Önemli olan hangi günü doğum gününüz hissetitğiniz imiş. Resmi makamlara bildirirken uyduk kayıtlarda yazana tabii, yapacak birşey yok. Bedavadan beyin jimnastiği işte.

En komiğide evlenmek için gün almaya gittiğimizde, sevgili eşim öğrendi bu gün karmaşası davamı, memurun önündeki kağıtta görünce…Yüzünde ki o ifadeyi deklanşöre basıp hatıralara eklemek lazımdı ama artık sadece benim hafızamda...

Ben memnunum hayatımdan, Yaşar ne yaşar ne yaşamaz hikayesi kadar çetrefilli değil sonuçta, hayatımda büyük karmaşalara sebep olmadı, eğlenceli bile oldu diyebilirim. Herkes birçok şekilde birbirinden farklı ya, bu benim sizden, bir kısmınızdan en azından farklılıklarımdan biri imiş meğer

Dipnot : #Blogfirtinasi ödev 2 icin Margaret Cheney'in Zamanın Ötesindeki Deha Tesla, kitabından alıntıdır en baştaki italik ve koyu satır, meğer Tesla'da bu bir gece yarısı çocuğu imiş, yukarıda ki hikaye de gerçektir, benim hikayem :))






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder