3 Aralık 2013 Salı

Avrupa'nın Şatoları

Dünyada farklı coğrafyalarda, birçok ülke görme fırsatım oldu, mutluyum bundan. Seyahat etmeyi çok seviyorum, meraklı bir yaratılışım olmasından belki de. Yeni bilgiye açım her zaman. Daha henüz çocukken, televizyonda seyrettiğim Pazar sinemalarında ki tarihi filmlerden sonra, ansiklopedileri açar (o zamanlar internet yok tabi), bu işin gerçeği neymiş, filmde ki karakterler yaşamış mı diye araştırırırdım. Tarihi hep sevdim, merak ettim, araştırdım, okudum. Özel ilgi alanım olan Osmanlı İmparatorluğu zamanında ki halkın yaşamı ile ilgili kitapları buldum mu kaçırmamaya çalıştım. Sanırım önce okudukça, sonra okuduklarımın getirdiği merakla gezdikçe, o dönemleri hayal edip, gözümde canlandırdım. 

Gezdiğim yerlerin hep ayrı güzellikleri var, ama ben en çok tarihi mekanlara, yaşanmışlıklara merak saldım, onların peşinden gittim. Belki bundan, belki çocukken dinlediğim masalların, seyrettiğim filmlerin yarattığı etkiden, çok istediğim ve henüz gerçekleştiremediğim bir gezi hedefim var. Bu belli bir mekan, ülke değil, biraz daha kapsamlı, biraz daha kategorik. Avrupa'nın şatolarını görmek istiyorum.

Dışarıdan bir masal parçası havası veren, İngiltere, İskoçya, Bavyera, Almanya şatolarını görmek istiyorum. Buralara araba kiralayıp geze geze ormanlar içinden geçerek gitmek, önce büyük bahçelerinde dolaşmak, içlerine girmek, hayaletler gelir mi diye korkmak :), o dönemlere ait eşyalara dokunmak istiyorum. yalniz degilmisim dedirten tur bilgisi :)

Şatolar diyince aklıma ilk gelen görüntüler, Sissi filmi ve Romy Schneider oluyor nedense. O filmde ki sahneler ilk bende bu merakı uyandırdı sanırım, ilk anım bu hatırlayabildiğim. Gerçi yıllar sonra Viyana'yı gezdiğimde öğrendiğim Kraliçe Sissi'nin hayatı filmdekinden biraz-cık farklıydı ama yine de bu benim şato hayallerimi yıkmadı. 

nostalji
Sonra İskoçya'ya ülke olarak ve bakir kırlarına, şatolarına hayran kaldım (uzaktan tabi, henüz gidemedim) ve merak saldım. 

Dunrobin Şatosu - İskoçya

İngiltere'de bir kale - şato

En sonda geçen gün okuduğum bir haber, Bavyera'da ki Neuschwanstein Şatosu ve bu şatonun esasında Disney'in ünlü Külkedisi şatosuna ilham kaynağı olduğu bilgisi, benim gitme hallerimi depreştirdi. 

Neuschwanstein Şatosu
Şimdilik internette bulduğum resimleri koyabiliyorum sadece, yazdıklarımı görselleştirebilmem adına, ama umut ediyorum bir gün başka bir yazıda gerçekleşen gezimi ve kendi resimlerimi koyacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder