7 Aralık 2013 Cumartesi

Renkler

Dışarısı geç te olsa gelen kış soğuğu, gündüz yağan yağmurun yerlerdeki ıslaklığı ve havada ki nem ile atkı, bere, eldiven devrini getirince kalbim en sevdiğim mevsim olan ilkbahar için daha çok attı. Ah keşke şimdi aylardan Nisan olsa idi...

Bir yandan da düşünüyorum, bu en sevdiğim mevsim konusu biraz göreceli, hayır hayır kastettiğim kişi değil, bulunduğun ülkeye göre…

Türkiye'de iken en sevdiğim mevsim kesinlikle ilkbahar, onun bana yaşattıklarına birazdan gelirim, ama 4 sene Dubai'de yaşadığımda en sevdiğim mevsim kış oldu, dünyanın bir kısmı kar, kış kıyamet altında iken, plajda güneşlenmenin, parklarda piknik yapmanın, koşmanın keyfini kış aylarında çıkarırdık biz. 9  aydır yaşadığım Cidde'de ise hangi mevsim en güzeliydi bilmiyorum, bu hissi çok yaşayamadım maalesef orada. Her mevsim aynı geldi, klimalı, iç mekanlarda ki yaşam ile.

Ama şu geçmiş kısa ömrümde bana en çok ilkbahar mutluluk verdi, heyecanlandırdı, yaşam umudu getirdi çünkü İLKBAHAR demek;
  • İstanbul'un pembe - mor tonlarındaki ERGUVAN mevsimi geldi demektir, Boğaz'a inilip, Adalar'a gidilip, hatta ara sokaklarda bile karşımıza çıkabilen bu dünyanın en güzel ağacı ile selamlaşabilmektir
  • Mahallenizin kara kuru ağacının dallarının ucunda patlamış bir yeşil yaprak, bir beyaz çiçek görmek ve o gününüzün güzel geçeceğini bilmektir
  • Kırlara çıkılıp papatya toplama mevsimidir
  • İstanbul'un dört bir yanında laleler ekiliyor, bu güzel şehir daha bir renkleniyor demektir
  • Havanın daha geç kararmaya başlaması ve iç mekanlardan dış mekanlara hayatın dönmesi demektir
  • Paltoların, botların kaldırılma zamanı geldi demektir, hafiflemektir
  • Havada aşk kokusunun artması, kalplerin de kıştan sonra bahara uyanması demektir
İlkbahar demek renk demektir, canlıdır, hayat doludur. Bana hissettirdikleri, yaprağın yeşili, çiçeğin pembesi, moru, toprağın kahvesi, aşkın kırmızısı, güneşin sarısıdır. Ondan güzeldir, ondan çeşitlidir, mutluluktur…







Aşk kırmızısı
en sevdiğiniz mevsimi yazın konulu blogfirtinasi 7. gün ödevini okuyanlara en iyi hissettiklerimi kendi çektiğim resimler aktarabilecektir dedim, onları da yazıma ekledim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder