19 Şubat 2015 Perşembe

Dönüş

En son yazımın üzerinden 1.5 ay geçti ve bu arada çoook değişiklikler oldu. En son beni Bakü'de bırakmıştım, ama artık İstanbul'dayım. Nasıl? Temelli mi? Döndün mü? Tatil mi? Ne kadarlığına?

Cevap; biz Türkiye'ye döndük, burada yeni bir hayat, ev kurmaya döndük. Azerbaycan kısa sürdü, bitti. Dönüşümün üzerinden neredeyse 1 ay geçti, ama ancak kar tatilinden evde mahsur kalmayı fırsat bilip yazabildim.

Neredeyse 7 sene oldu Türkiye'den ayrılıp önce Dubai, sonra Cidde, en son Bakü'de yaşayalı. Bıraktığım ülke ile şimdiki arasında çok farklılıklar var, bir süre bunlara adaptasyon ile geçecek sanırım. Aralarda uzun süreli gelip İstanbul'da kaldığım oldu bu 7 senede, çeşitli nedenlerle... Ama kapının arkasında valizin dururken, "ne zaman dönücem" sorusu hep aklının bir köşesindeyken, misafirden daha öte hissedemiyor insan kendini. O nedenle daha önceki kalışlarımda hep tatile gelmiş gibi hissetmiştim kendimi, hep gidecek gibi. Bu sefer ise, yeniden burada yaşamak için birçok değişiklik yapmak gerekecek, koşuşturmaca başladı bile, kar nedeniyle zorunlu mola olsa da..

Biraz ani, hızlı bir kararla döndük ama sanki iyi oldu. Bizim için de,  ama sanki özellikle bizim minik için. Biraz anneannesi, babaannesi, dedesi, halalar, teyzeler, kuzenlerle büyüsün, büyük aile kavramını yaşasın öğrensin :) İleride ne olur, yine yolumuz bir yerlere düşer mi gurbette, hiç bilmiyorum, çok da düşünmüyorum. Zamana bıraktık.

Ondan şuan için "kürkçü dükkanına döndük" mü demeli, "fabrika ayarlarımıza döndük" mü demeli ama işte bir şekilde buradayız. Hoşbulduk efendim ;)




2 yorum:

  1. Hayırlı olsun canım.
    İstanbul da, bizler de 7 sene öncekinden farklıyız. Yavas yavas yine tanış olunur, yolu bulunur. :)

    YanıtlaSil