1 Aralık 2013 Pazar

Cidde ve Heykelleri

Başlık kimseyi şaşırtmasın, bu şehirde dünyanın bir çok şehrinden daha çok heykel var. Hepsi caddelerde ki döner kavşaklara yapılmış, genelde büyük, kaba çirkin taş yığınları bence. Estetik yok, ne anlatıyor anlamıyorum ama yine de varlar. Koskocaman bir çekicin mesela nasıl bir anlamla oraya konulduğunu bilmiyorum. Ben ki heykel, resim, sanat eseri severim buradaki "heykelleri" sevemedim. Çoğu canlı figürler değil, bir kaç tane var deve, balık figürleri gibi. Hiç mi güzel yok, var tabi, ama sayılı.

Bunların çoğunun 70'lerde ki Belediye Başkanı zamanında yapıldığını okumuştum bir yerde. Hatta şehrin bir noktasında ki koca kalp heykelini, geçirdiği by-pass ameliyatından sonra yaptırttığını öğrenmiştim.













Bu heykellerin hikayelerini öğrenmek isterdim, ilginç bir arşiv çıkardı eminim. Acaba yapmış olan veya yapacak olan var mıdır? Arapçada yok ki arşiv araştırmasına girebileyim:)

Elimde ki resimler ne kadar kısıtlı bu yazıyı yazarken farkettim, eh bu ülkede öyle boynuna fotoğraf makineni tak, sokaklarda dolaş modu mümkün değil, ondan arabayla geçerken hızlı davranıp ne çekmişssem onlar…

Belki biraz daha yakalarım ileride.

2 yorum:

  1. Sınırlı fotoğraf çekim imkanına rağmen bahsettiklerin hakkında çok güzel fikir veriyorlar. Başlığın cidden dikkat çekici.
    Paylastigin için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  2. yorumun için teşekkür ederim Feyzacım :)

    YanıtlaSil