24 Aralık 2013 Salı

Amalfi Kıyılarında

Blog Fırtınası yaşamak isteyeceğimiz bir yol hikayesini yazmamızı isteyince, çok düşünmeme gerek yoktu. Daha önce ki bir yazımda belirttiğim Avrupa'nın Şatoları gezi hayalimde bunlardan biri olsa da, yol hikayesi deyince aklıma başka bir güzergah geliyor.

Hep hayalimde olan, henüz gerçekleştiremediğim…İtalya'nın sahillerini, kiralık bir araba ile gezme fikri. En çok da ülkenin güneyinde, batı kıyısında bulunan Amalfi Kıyıları bana bu hayalleri kurduran.


Bunu düşlemeye başlamamı ilk sağlayan bir Hollywood filmi idi, üstü açık bir araba ile bir çift o yolda gidiyorlardı. Ama arşivi arayıp taramama rağmen hangi film olduğunu bulamadım, 50-60 lı yıllara ait bir Hollywood filmi idi sanırım. O filmi bulamadım, ama o ruhu verebilecek bir şarkı, bilinen en ünlü İtalyanca şarkılardan birini ekledim aşağıya.


Non Ho L'eta




Müziğimizi bulduğumuza, havaya girdiğimize göre ilk önce arabamızla başlamak gerek. Ben şöyle bir arabayı uygun buldum :) 1962 model bir Ferrari ;)



Rüzgara karşı da başa şöyle bir eşarp ve bir de gözlük aksesuarı temel öğeleri tamamlar sanırım



Yolculuğumuz esasında çok uzun bir mesafeyi kapsamıyor. Amalfi Kıyıları yaklaşık 40 kilometrelik bir güzergah. Yukarıda Positano'dan başlayıp ( birçok filmin mekanı olduğundan çok tanıdık ve turistik bir kasaba) aşağıda Salerno kasabasında bitiyor. Dağların sarp yamaçlarına kurulmuş bir çok kasaba yolda size eşlik ediyor. Virajlı bu yol ve yol üstünde ki güzergahları nasıl böyle biliyor gibi anlatiyorum değil mi, ee çünkü merak ettiğimden araştırıp bilgi topluyorum, birgün gidersek diye…

Ama bir konuda dikkatli olmak gerekiyor bu destinasyona giderken, İtalya'da herkesin tatilde olduğu Ağustos ayı kesinlikle seçilmemeli, çünkü kalabalık, izdihamdan ve aşırı sıcaklardan pek de keyif alınamayacağı söyleniliyor.

Birgün araba Ferrari olmasa hatta üstü açık olmasa da, bu güzergaha gitme hayallerimi tozlu raflara kaldırmadan taze tutmaya çalışıyorum. Neden olmasın, olur değil mi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder