9 Aralık 2014 Salı

Targovi - Pazar Gezintisi :)

Artık biraz biraz düzeni oturtmaya başlayınca, haftasonu programı yapalım dedik, program dediğimde öyle ahım şahım birşey değil, kız hava alır, bize de bir değişiklik olur düşüncesi...

Bunun için bu mevsimde en uygun mekanlardan biri ( eğer alışveriş merkezi seçenekler arasında değilse) Targovi Caddesi. Burası bizim Taksim - İstiklal Caddesi'ne benzeyen trafiğe kapalı, eski mimari görünümlü binaların, dekorasyon, süslemelerin olduğu, bol bol kafe, restaurant barındıran, bir kaç sokak ve meydan. Güzel bir yer, alışveriş, yeme, içme, kalabalık hepsini bir arada barındırıyor. 

şu avizelerin gece ışıklandırılmış halini düşünsenize



Bu şehirde genelde olan, küçük küçük havuzlar, değişik, modern sanat eseri kıvamında heykellerin süslediği mekanların bolluğu. Bundan Targovi'de nasibini fazlasıyla almış, doğrusu kendimi şehirde turist gibi hissettim, oradan oraya resim çekmeye çalışırken:)

Bana nedense bir ibadet, bir ritüel yerine getiren kadınları anımsattı, sanki bir ayin gibi


bunun birde elinde şemsiye ile bekleyen kız versiyonu var, ikisi de buluşma noktası olması açısından iyi referanslar



Bir önceki yazımda da belirtmiştim, burada Türk markaların çoğunu corner veya kendi mağazası olarak bulmanız mümkün. Bundan nasibini kafe ve restoranlarda almış. Mado, Midpoint, Köşebaşı,  Günaydın, Özsüt, Namlı ilk aklıma gelenler. Bizde şansımızı bu hafta Midpoint'ten yana kullanınca, aynı kalite ve hizmeti devam ettirmiş olmalarına doğrusu çok şaşırdım. Ne de olsa Dubai ve Cidde'de Köşebaşı, Tike hezimetlerini yaşamıştım. Dekorasyonu biraz şaşaalı idi ise de, bunu da buraya adapatasyon olarak düşünüyorum




Meydan kısmına kocaman bir Noel ağacı kurulmuş bile, geçen hafta geldiğimizde hazırlıyorlardı, şimdi herkes önünde selfie çekiyor :)) Bizde belki yeni yılda aynısını yaparız ;)



Hatta Yeni Yıl için olduğunu tahmin ettiğim küçük bir pazar bile kurulmuştu.


Kendimi bir an Noel öncesi bir Avrupa kentinde geziyor gibi hissetmedim değil.

Targovi'nin gece çekilmiş resimlerini internette gördüm, ışıklarla çok daha güzel oluyormuş, eğer soğuk havalar izin verirse, sarıp sarmalanıp bir gece gelmek gerek...

2 yorum:

  1. Yazilarini tekrar okuyabilmek cok keyifli.
    Baku'den paylastiklarini merakla takip ediyorum.
    sehir gibi bir sehire benziyor, :) Dubai den Sevgilerle - Feyza

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler Feyzacim, yazma hevesi getiren birseyler var en azindan burada simdilik :))

      Sil