23 Mart 2014 Pazar

Cidde'de...Kaldığımız Yerden....

Ne kadar uzun zaman olmuş yazmayalı buraya, hep bir sürü bahaneler, ne yazacağımı bilememeler...

Esasında yazacak çooook şey var, mesela Cidde'ye geri döndüm.
Ev değiştirdik, farkettim ki, bu şehirden, bu ülkeden, burada yaşamaktan ne bekleyeceğimi bildiğim için bu sefer, daha rahatım. Yeni evin yerleşimi de benim dışarı kendi başıma daha rahat çıkmama müsait olunca biraz daha normale döndüm sanki...Dışarı çıkmanın bu kadar büyük bir olay olması ne komik gelir burayı bilmeyenlere eminim. Arapça bilmiyorsanız, tek başınıza bayansanız, öyle kolay kolay taksiye binip bir yere gidemezsiniz. Hem bir sürü söylenti vardır, şu olmuş, bu olmuş diye...Hem gideceğiniz yeri anlatmak derttir dil sorunundan. Toplu taşıma diye birşey ise zaten düşünülemez. Sonuçta iki alternatif kalır, eşinizi beklersiniz, gelsin bir yerlere gidin diye, şanslıysanız şoförünüz vardır ( burada bayanlar için çok yaygın ve normal bir uygulama), o sizi bir yerlere götürür.

Ben geçen sene ilk geldiğimde bu iki alternatifi kullanıyor ve keşfetmeye çalışıyordum.

Şimdi yürüme mesafesinde gidebileceğim yerler olması işte ondan önemli bir üçüncü alternatif, çıkıp kendi market, eczane vs alışverişimi yapmak, yakında ki alışveriş merkezine gidip şöyle bir yürümek bile öyle iyi geliyor ki.

Bu şehrin çılgın trafiğine ( ama gerçek anlamda çılgın, çünkü insanlar trafik kurallarından habersiz :)) ) alışacağımı ise zannetmiyorum:))

Neyse şimdi buradayım, deneyimlemeye devam ediyorum, öğrenmeye de...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder