8 Nisan 2015 Çarşamba

Maymun atalar mı?....

Çok uzun zamandır, karşıma farklı yerlerde çıktıkça, düşünür ve yazmak isterdim, bugüne kısmetmiş. Konumuz Darwin'in evrim teorisi ve insanların atalarının maymunlar olduğu söylemi.




Bu konuda ilk dikkatimi çeken şey, bunu en çok savunanların bilim adamları olması ilginçliği, yani okumuş, belli bir zeka seviyesinde olduğunu varsaydığımız insanların kendilerinin atalarının maymundan geldiğine inanmaları. Tabii ki herkes istediğine inanmakta serbest, ama ne bileyim ben bir maymundan türediğimi düşünmüyor, düşünemiyorum :)) Hep düşündüm hangi temele, hangi kanıtlara dayanarak buna inanıyor ve ispatlıyorlar diye. Şeklen benzerlikler olması mı insanla, maymun arasında, bilemedim. Bugün okuduğum bir kitapta "missing link" yani "kayıp halka" dan bahsedilmiş yani insanlarla maymunların bağlantılı olduklarını gösteren Irk mı desem, canlı türü mü ondan. Meğer bu kayıp halka hiç bulunamamış, varsayımdan öte bir kanıtları yok yani bu görüşe inananların. Bağlantı yok, kanıt yok, eee neye istinaden o zaman. Bunun arkasında başka oyunlar mı gizli, bu fikri empoze etmekte bir kasıtmı var diye komplo teorilerine bile girebilirim :)) O kadar inanılmış ya da inandırılmak istemişiz ki " Maymunlar Cehennemi" seri filmleri çekilmiş durmuş, gayette başarılı olmuş.




Neyse şu missing link kavramını da duyduktan sonra bu "evrim teorisi" nin teoriden öteye gidemeyeceğine emin oldum, inananları da insanca kucaklıyorum :))) Sevgilerimle 😘

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder